Вчені: Надлишок калорій під час розвитку змінює мозок і стимулює доросле переїдання

Adoption
Date
  • 1292 Переглядів
Згідно з дослідженням Rutgers у Molecular Metabolism, люди, чиї матері мають надлишкову вагу під час вагітності та годування груддю, можуть страждати ожирінням у дорослому віці, оскільки раннє переїдання переналаштовує мозок, який розвивається, щоб прагнути до нездорової їжі.

09_freepik__com__31__650x410.jpg (36.35 Kb)



Дослідники Rutgers простежили цей зв’язок від матері до дитини на мишах за допомогою експерименту, який почався з того, що деяким мишам дозволяли страждати на ожиріння від їжі з необмеженим вмістом жиру під час вагітності та грудного вигодовування, а іншим підтримували стрункість завдяки безмежній кількості здорової їжі. Вони виявили, що миші, народжені від матерів із ожирінням, залишаються стрункими в зрілому віці завдяки необмеженій кількості здорової їжі, але переїдають більше, ніж миші, народжені від худих матерів, коли отримують доступ до нездорової їжі.

Висновки показують, що хоча людям, чиї матері мали надлишкову вагу під час вагітності та годування груддю, може бути важко поміркувати споживання ласощів, вони можуть спокійно їсти досхочу здорової їжі.

«Люди, народжені від матерів із зайвою вагою або ожирінням, як правило, мають більшу вагу в дорослому віці, ніж люди, народжені від худих матерів, і подібні експерименти показують, що пояснення виходить за рамки факторів навколишнього середовища, таких як навчання нездоровим харчовим звичкам у дитинстві», — сказав Марк Россі, професор психіатрії в Rutgers Robert Wood Johnson Medical School і старший автор дослідження. - «Переїдання під час вагітності та годування, схоже, перебудовує мозок дітей, що розвиваються, і, можливо, майбутніх поколінь».

Під час експерименту дослідники давали їжу з високим вмістом жиру трьом мишам-сестрам і здорову їжу ще трьом їхнім сестрам. Після завершення грудного вигодовування дослідники звернули увагу на майже 50 мишенят, які передбачувано починали з більшої або меншої ваги, залежно від дієти їх матері.

Їх вага збігалася (на здоровому рівні) після того, як усі мишенята отримували кілька тижнів необмеженої здорової їжі, але вони знову розійшлися, коли дослідники запропонували їм постійний доступ до дієти з високим вмістом жиру. Усі миші переїдали, але нащадки матерів із зайвою вагою переїдали значно більше за інших.

Подальший аналіз показав, що відмінна поведінка, ймовірно, походить від різних зв’язків між двома частинами мозку – гіпоталамусом і мигдалиною – які виникли через різне харчування матері під час вагітності та годування груддю.

Дослідження має неоднозначні наслідки для людей, народжених від матерів із зайвою вагою, які борються з власною вагою. З одного боку, це передбачає можливість залишатися струнким, їсти здорову їжу до ситості та повністю уникати харчового сміття. З іншого боку, це свідчить про те, що намагання їсти помірну кількість нездорових ласощів може спровокувати надмірне споживання та ожиріння.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: мама, сайт для мам, вагітність, дитина, пологи, дієта, матері, при вагітності, народжені, здорова їжа, ожиріння, годування груддю


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили в

    Жінки Пд.Кореї можуть стати першими у світі тривалість життя яких перевищить 90 років

    Здоров'я | 12:15, 31.07.2026

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили вчені, які проаналізували десятки моделей смертності у розвинених країнах.

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують я

    Скільки яєць безпечно їсти для здоров’я

    Здоров'я | 00:59, 31.07.2026

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують як цінне джерело білка. Водночас питання про те, скільки яєць можна споживати без ризику для здоров’я

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Шість напоїв, які не варто давати дітям

    Здоров'я | 08:52, 30.07.2026

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два р

    Вчені назвали два фрукта, які допомагають захистити дітей від раку

    Дитина | 08:47, 28.07.2026

    Дослідження, на яке посилається благодійна організація Великобританії Children with Cancer, показало, що споживання апельсинів і бананів в перші два роки життя продемонструвало сильний захисний ефект проти ризику лейкемії у дітей. Більш того, був про

    Коментарі до новини