Фахівці розповіли, чому їжа здається смачнішою, якщо їсти її руками

Adoption
Date
  • 696 Переглядів
У гастрономії завжди велика увага приділялася фуд-дизайну, зокрема формі та подачі страви. Навіть проводилися дослідження щодо користі того, що людина їсть їжу саме руками, без столових приладів. Подібні дослідження були націлені на те, щоб зрозуміти, як змінюються наші відчуття від їжі, коли ми відкушуємо і кладемо її в рот, не відволікаючись ні на що інше.

9123_4.jpg (301.47 Kb)


У статті, опублікованій журналом The International Journal of Gastronomy and Food Science наприкінці 2022 року, згадується тактильний контакт з їжею. Багато кухарів останнім часом почали заохочувати тенденцію, що все більш поширюється, їсти їжу саме руками, пише Al Jazeera.

Культура їсти руками стає дедалі популярнішою. Люди поступово відмовляються від використання столових приладів, особливо у Великій Британії та Америці.

Згідно з опитуванням, опублікованим у газеті Daily Mail, чверть британців хочуть перестати користуватися ножем, вилкою та ложкою. Із 2 500 осіб, які взяли участь у дослідженні, 19% заявили, що почуваються комфортніше, коли їдять руками, а кожен десятий респондент зазначив, що така їжа смачніша. Психолог поділився з Daily Mail своєю думкою: “Ми всі їмо неправильно, нам слід їсти руками”.

Професор Чарльз Спенс з Оксфордського університету стверджує: “Відмова від столових приладів – це секрет отримання задоволення від їжі. Це дозволяє нам краще усвідомлювати, що ми їмо. А от вилка відокремлює нас від почуттів”.

“Перш ніж взяти і вкусити бургер, зверніть увагу, як він відчувається у ваших руках. Що відчувають ваші пальці, коли стискаєте свіжу булочку з кунжутом? Зверніть увагу на салат, цибулю, сир та соковиту котлету. Потім подумайте, наскільки все було б інакше , якби ви використовували вилку та ніж”, – написала Кейт Ен Джі у британській газеті The Independent.

“Їсти руками – дуже приємне заняття. Це змушує мене думати про кожен шматочок, від смаку та текстури до кількості, яку я можу з’їсти”, – додала вона.

Прямий тактильний контакт може покращити смак їжі, але це залежить від того, хто і що їсть, а також від навичок, пов’язаних з їжею, та фізичних відмінностей між людьми.

Вживання їжі руками впливає на сприйняття смаку та запаху, а також дає більш точну інформацію, ніж та, яку можна отримати за допомогою зору. У вас вдасться краще оцінити свіжість, ступінь прожарювання, ніжність чи температуру.

Теплий, ніжний дотик збільшить наше задоволення від хліба. Нам приємно відчувати шовковисту шкірку помідора, коли ми кусаємо його, як яблуко. Те саме і з вареним яйцем, посипаним сіллю.

Знаменитий американський шеф-кухар Еліс Вотерс любила їсти салат руками. Вона описувала свій досвід як “чуттєвий, практичний і змушує задуматися”. Коли ви їсте руками, ви використовуєте свої почуття, вивчаючи їжу.

Переваги від їжі руками для здоров’я
Їсти руками – це більше, ніж просто традиція, пов’язана із давніми цивілізаціями. Науково доведено, що вживання їжі руками приносить низку переваг для здоров’я.

Серед них:

— Стимуляція процесу травлення за рахунок вироблення травних ферментів та соків у ротовій порожнині та шлунку, що робить перетравлення їжі більш ефективним та знижує ризик розладу шлунка, здуття живота та газоутворення.

— Запобігання переїданню, оскільки ми краще усвідомлюємо текстуру, смак та запах їжі, що може підвищити рівень задоволення та ситості, знизити ризик переїдання та допомогти підтримувати оптимальну вагу.

— Зниження рівня цукру в крові. Доведено, що те, як ми харчуємось, впливає на рівень цукру в крові у здорових людей. Якщо є руками, це допомагає уповільнити темп прийому їжі, що знижує рівень цукру в крові і ризик виникнення цукрового діабету.

— Зміцнення імунітету за рахунок впливу деяких корисних бактерій, що мешкають на шкірі та в порожнині рота. Вони захищають організм від шкідливих патогенів та інфекцій, а також сприяють зміцненню імунної системи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: їжа, харчування, їсти руками


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Вони давно перестали бути лише десертом: у солоному варіанті мафіни виходять не менш смачними та універсальними. Поєднання сиру, бекону та кабачків да

    Солоні мафіни з кабачками, беконом і сиром — рецепт

    Харчування | 14:00, 11.06.2026

    Вони давно перестали бути лише десертом: у солоному варіанті мафіни виходять не менш смачними та універсальними. Поєднання сиру, бекону та кабачків дає збалансований смак — насичений, з легкою свіжістю та приємною текстурою.

    ормувати цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду зручніше у паперових формочках для кексів.

    Цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду — рецепт

    Харчування | 13:00, 11.06.2026

    ормувати цукерки з кукурудзяних паличок і шоколаду зручніше у паперових формочках для кексів.

    Ідеальне яйце пашот на сніданок пропонуємо подати на хлібі з вершковим сиром та авокадо.

    Яйце пашот у мікрохвильовці — рецепт

    Харчування | 19:20, 10.06.2026

    Ідеальне яйце пашот на сніданок пропонуємо подати на хлібі з вершковим сиром та авокадо.

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Вишнево-хлібна запіканка — рецепт домашнього десерту

    Харчування | 18:39, 10.06.2026

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Коментарі до новини