Вплив електронних пристроїв на мозок дітей

Adoption
Date
  • 952 Переглядів
Дворічний малюк просить ваш смартфон або планшет, щоби подивитись відео чи пограти у гру? Якщо дитина росте в домі, в якому багато всіляких ґаджетів, батькам складно утримати її від їх використання. Маленьких дітей так приваблюють високотехнологічні пристрої, що вони стають досвідченими користувачами смартфонів і планшетів задовго до того, як навчаться читати й писати. Нерідко батьки дають дітям усі ці ґаджети, щоб зайняти їх чимось, особливо тоді, коли самі зайняті.

9183_3.jpg (27.1 Kb)


Згідно зі звітом, опублікованим Управлінням у справах радіо, телебачення та підприємств зв'язку Великої Британії у 2012 році, 37 % дітей у віці 3-4-х років заходять на Інтернет-сайти, дивляться телебачення або грають у комп'ютерні ігри та проводять 15,5 години на тиждень перед екранами.

Питання, яке турбує не тільки батьків, а й учених, полягає в ось у чому: чи сприяє знайомство з високими технологіями розвитку дітей, чи ґаджети здійснюють негативний вплив на процес навчання.

Чи наносять електронні пристрої шкоду дітям?

Істина полягає в тому, що в учених ще немає достатньої кількості даних, щоби проконсультувати нас про вплив технологій на когнітивний і соціальний розвиток дітей, оскільки зі смартфонами та планшетами виростає поки що тільки перше покоління малюків.

Що до цього часу вже виявили дослідники?

Дженні Радеску, учений з університету Бостона, опублікувала дослідження, в якому пов'язує надмірну дію засобів масової інформації з поганими механізмами саморегуляції в дітей раннього віку та передбачає, що заміна фізичної активності та взаємодій з людьми використанням мобільних пристроїв може бути потенційно шкідливою для дітей.

Цікавий експеримент, проведений ученими в Центрі розвитку дітей ясельного віку Бернард-коледжу, показав, що діти у віці від півтора до трьох років, яким давали пограти з IPad, були настільки ними поглинені, що не реагували навіть тоді, коли їх звали на ім’я. Коли пізніше діти грали без електронних пристроїв, вони проявляли кращу соціальну та творчу поведінку.

Дослідження демонструє, що діти дворічного віку й молодші вчаться краще, використовуючи свої природні почуття й відчуття для дослідження навколишнього світу та взаємодії з іншими дітьми й дорослими. Практичні, активні заняття допомагають малюкам розвивати сенсомоторні й емоційні навички. Групові ігри також учать дітей використовувати свою уяву й навички вирішення проблем.

Але чи настільки шкідливі високі технології, чи можуть діти отримувати користь від використання мобільних пристроїв?

Загальновідомо, що немовлята й малюки у віці до двох років, як правило, краще вчаться й більше дізнаються за допомогою ігор і взаємодії з різними матеріалами, які сприяють їхньому фізичному й соціальному розвитку. Однак існує дослідження, яке доводить, що інтерактивні медіа, такі як електронні книги або інші додатки, допомагають дітям у віці п'яти-шести років розвивати словниковий запас і покращувати навички читання.

За словами Ірини Веренікіної, наукового співробітника університету Воллонгонг у Дубаї, ОАЕ, діти повинні використовувати мобільні пристрої, щоби грати у творчі ігри, а не просто бути чимось зайнятими.

Вона також уважає, що правильно вибрані мобільні додатки, які повинні бути одночасно цікавими й різноманітними, спонукають малят використовувати уяву й покращують їхню здатність до навчання.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: мозок дітей


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після однораз

    Карієс у дітей можна зупиняти без свердління

    Здоров'я | 09:50, 13.08.2026

    Американські науковці отримали обнадійливі результати випробування способу зупинки карієсу в молочних зубах без свердління та анестезії. Після одноразового нанесення спеціального препарату розвиток карієсу припинився більш ніж у половині випадків.

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Чим небезпечний підвищений тиск, якщо його не помітити

    Здоров'я | 08:13, 12.08.2026

    Лікар кардіолог, назвав небезпечні для життя наслідки гіпертонії. Особливо, якщо людина не відразу помічає підвищений тиск.

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у ж

    Куріння у жінок сприяє ранньому клімаксу

    Здоров'я | 01:00, 12.08.2026

    Гінеколог: зв’язок між курінням і настанням передчасної менопаузи є науковою доведеним.Лікарка розповіла в інтерв’ю, які фактори сприяють тому, що у жінок занадто рано починається клімакс. Клімакс означає згасання репродуктивної функції. Йому передує

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання,

    Проста, але корисна каша на сніданок

    Здоров'я | 08:42, 10.08.2026

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання, додавши різні продукти або спеції.

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Коментарі до новини