
Регулярне вживання несолодкого чаю може продовжити життя та знизити ризик серйозних захворювань. Такого висновку дійшли вчені, вивчивши дані майже 197 тисяч людей у рамках британського проекту UK Biobank.
Спостереження за учасниками велися протягом 13,5 років. За цей час було зафіксовано 11 718 смертей, з яких 6415 пов'язані з онкологічними захворюваннями, а 2202 – із хворобами серця та судин. Виявилося, що найменший ризик був у людей, які в середньому випивали від 3,5 до 4,5 чашки несолодкого чаю на день. Їхня загальна смертність була на 20% нижчою, ризик смерті від раку – на 14% нижчим, а від серцево-судинних захворювань – на 27% нижчим порівняно з тими, хто чай не пив.
При цьому, чай із цукром чи штучними підсолоджувачами таких переваг не показав. Вчені припускають, що солодкі добавки можуть зводити нанівець корисний ефект напою, і для максимальної користі краще пити його без підсолоджувачів.
Автори роботи зазначають, що висновки збігаються з рекомендаціями щодо скорочення споживання доданих цукрів і можуть лягти в основу майбутніх порад щодо здорового харчування та продовження життя.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Теги: чай, несолодкий чай, чай без цукру
Цікаво також:
Новини по темі
«Піца» з кавуна, томатів та сиру фета. Рецепт дня
Харчування | 11:31, 12.08.2026
Чому деруни темніють ще до смаження — і як цього уникнути
Харчування | 00:37, 12.08.2026
Салат "Серпнева квасоля": рецепт без майонезу і зайвої мороки
Харчування | 15:37, 11.08.2026
Оселедець, скумбрія і лосось можуть містити паразитів: що треба знати
Харчування | 00:26, 11.08.2026
Смачний банош з вершками, грибами та бринзою
Харчування | 08:48, 08.08.2026
Рецепт запіканки яка підірвала TikTok
Харчування | 00:32, 08.08.2026
Як різати цибулю й не заплакати
Харчування | 23:31, 06.08.2026