Чи шкодить Інтернет 5G здоров'ю?

Adoption
Date
  • 524 Переглядів
Впровадження більш просунутої мережі стільникового зв’язку 5G зробило її основою багатьох теорій змов і міфі про нібито шкоду для здоров’я людей. Раніше науковці неодноразово спростовували ці твердження. Однак тепер вирішили надати більше доказів того, що смартфони не вбивають людей.

4667_01.png (387. Kb)

Вчені виявили, що частоти 5G не спричиняють жодних змін у клітинах шкіри людини.

Про це йдеться в дослідженні, опублікованому в PNAS Nexus.

Стільникові мережі працюють у межах заданих діапазонів частот, наприклад 5G функціонує на 6 гігагерцах. Очікується, що найближчим часом цей діапазон можуть розширити від 24,3 до 27,5 та від 39,5 до 43,3 гігагерца.

Хоча дуже сильні електромагнітні поля потенційно можуть завдати фізіологічних пошкоджень людям, частоти 5G навіть не здатні проникнути в організм далі, ніж на кілька міліметрів шкіри.

Науковці з Університету конструктора (Німеччина) провели експеримент, аби перевірити, чи може таких стільниковий зв’язок нашкодити людині. Для цього вони піддавали клітини шкіри діапазону частот 5G і набагато потужніших електромагнітних полів.

Команда вчених зосередилася на випробуванні двох типів клітин – фібробластів та кератиноцитах, які утворюють сполучну тканину та більшу частину епідермісу. Під час серії тестів дослідники піддавали клітини впливу частот із різною інтенсивністю протягом двох та 48 годин. Згодом вчені проаналізували, як дія електромагнітних полів вплинула на людські клітини генетично та епігенетично (зміни у характеристиках генів та тому, як вони використовують спадкову інформацію).

Результати показали, що навіть при десятикратному перевищенні рекомендованих лімітів частоти зв’язку не викликали жодних змін. Автори дослідження зауважують, що ці висновки дещо суперечать попереднім роботам. Однак раніше науковці не контролювали температуру під час експерименту, тому вплив міг бути результатом тепла, а не самих частот.

"[Наші результати] добре узгоджуються з біофізичними фактами: на таких частотах квантова енергія занадто низька, щоб викликати фотохімічні чи іонізуючи ефекти", – написали дослідники.

Автори роботи сподіваються, що їхні висновки остаточно "закриють дискусію" щодо "шкідливості 5G".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: інтернет, 5G, здоров'я


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання,

    Проста, але корисна каша на сніданок

    Здоров'я | 08:42, 10.08.2026

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання, додавши різні продукти або спеції.

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили в

    Жінки Пд.Кореї можуть стати першими у світі тривалість життя яких перевищить 90 років

    Здоров'я | 12:15, 31.07.2026

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили вчені, які проаналізували десятки моделей смертності у розвинених країнах.

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують я

    Скільки яєць безпечно їсти для здоров’я

    Здоров'я | 00:59, 31.07.2026

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують як цінне джерело білка. Водночас питання про те, скільки яєць можна споживати без ризику для здоров’я

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Шість напоїв, які не варто давати дітям

    Здоров'я | 08:52, 30.07.2026

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Коментарі до новини