Жінок закликають їсти продукти, багаті калієм, щоб покращити здоров’я серця

Adoption
Date
  • 1244 Переглядів
Відповідно до дослідження Європейського товариства кардіологів (ESC), жінки, які їдять банани, авокадо та лосось, можуть зменшити негативний вплив солі в раціоні. Дослідження показало, що дієти, багаті калієм, пов’язані зі зниженням артеріального тиску, особливо у жінок з високим споживанням солі.

2955_images_11.jpg (12.31 Kb)

«Добре відомо, що споживання великої кількості солі пов’язане з підвищенням артеріального тиску та підвищеним ризиком інфарктів та інсультів», — сказав автор дослідження, професор Ліфферт Фогт з медичного центру Амстердамського університету, Нідерланди. — «Поради щодо здоров’я зосереджені на обмеженні споживання солі, але цього важко досягти, якщо наші дієти включають оброблені харчові продукти. Калій допомагає організму виводити більше натрію з сечею. У нашому дослідженні споживання калію в дієті пов’язане з найбільшим покращенням здоров’я жінок».

У дослідженні взяли участь 24 963 учасники (11 267 чоловіків і 13 696 жінок) дослідження EPIC-Norfolk, яке набирало пацієнтів віком від 40 до 79 років із загальної практики в Норфолку, між 1993 і 1997 роками. Середній вік становив 59 років для чоловіків і 58 років для жінок. Учасники заповнили анкету щодо звичок способу життя, виміряли артеріальний тиск і зібрали зразок сечі. Натрій і калій в сечі використовували для оцінки споживання з їжею. Учасники були розділені на тертилі відповідно до споживання натрію (низьке/середнє/високе) і споживання калію (низьке/середнє/високе).

Дослідники проаналізували зв’язок між споживанням калію та артеріальним тиском після коригування віку, статі та споживання натрію. Споживання калію (у грамах на день) було пов’язане з кров’яним тиском у жінок – із збільшенням споживання кров’яний тиск знижувався. Коли зв’язок аналізувався відповідно до споживання натрію (низький/середній/високий), зв’язок між калієм і артеріальним тиском спостерігався лише у жінок із високим споживанням натрію, де кожне збільшення щоденного калію на 1 грам асоціювалося з нижчим систолічним тиском на 2,4 мм рт. кров’яний тиск. У чоловіків не було зв’язку між калієм і артеріальним тиском.

Протягом середнього періоду спостереження 19,5 років 13 596 (55%) учасників були госпіталізовані або померли внаслідок серцево-судинних захворювань. Дослідники проаналізували зв’язок між споживанням калію та серцево-судинними подіями після поправки на вік, стать, індекс маси тіла, споживання натрію, використання гіполіпідемічних препаратів, куріння, вживання алкоголю, діабет і попередній інфаркт або інсульт. У загальній когорті люди з найвищим тертилем споживання калію мали на 13% нижчий ризик серцево-судинних подій порівняно з людьми з найнижчого тертиля. Коли аналізували чоловіків і жінок окремо, відповідне зниження ризику становило 7% і 11% відповідно. Кількість солі в раціоні не впливала на взаємозв’язок між калієм і серцево-судинними подіями у чоловіків і жінок.

Професор Фогт сказав: «Результати свідчать про те, що калій допомагає зберегти здоров’я серця, але жінки мають користь від нього більше, ніж чоловіки. Зв’язок між калієм і серцево-судинними подіями був однаковим незалежно від споживання солі, що свідчить про те, що калій має й інші способи захисту серця».

Всесвітня організація охорони здоров’я рекомендує дорослим споживати не менше 3,5 грамів калію та менше 2 грамів натрію (5 грамів солі) на день. Продукти з високим вмістом калію включають овочі, фрукти, горіхи, боби, молочні продукти та рибу. Наприклад, 115-грамовий банан містить 375 мг калію, 154 грами вареного лосося — 780 мг, 136-грамова картопля — 500 мг, а 1 склянка молока — 375 мг.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: жінка, продукти, калій, сіль, натрій, споживання натрію, чоловік, серце, тиск, здоров’я серця і судин


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Обійми після сексу підвищують рівень окситоцину більше, ніж сам інтим

    Секс | 19:30, 09.06.2026

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Пари, що тримаються за руки, мають нижчий рівень тривоги, навіть після 20 років шлюбу

    Сімейні справи | 08:30, 09.06.2026

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте

    Прибирання може впливати на легені так само, як куріння

    Сімейні справи | 07:30, 09.06.2026

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте використання мийних засобів, особливо у вигляді спреїв, пов’язане зі швидшим зниженням функції леген

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Коментарі до новини