Фруктовий сік може бути причиною дитячого ожиріння

Adoption
Date
  • 680 Переглядів
За крайнє десятиліття багато медиків б'ють на сполох: адже дитяче ожиріння стає не рідкістю, а закономірністю. Тож батькам настійливо рекомендують стежити за харчуванням своїх дітей. І тепер стало відомо, що фруктовий сік - не така вже й корисна їжа.

5691_5.jpg (16.42 Kb)


Вчені встановили, що щоденне вживання склянки або більше 100% фруктового соку може спричиняти збільшення ваги тіла дітей і дорослих. Про це свідчить дослідження 25 дорослих і 17 дітей, опубліковане у журналі JAMA Pediatrics.

У дітей кожна додаткова порція 100% фруктового соку на день була пов’язана зі зміною індексу маси тіла (ІМТ) на 0,03. Результати також засвідчили зміну ІМТ дорослих на 0,02.

"Одна з основних проблем вживання соку полягає у його кількості. Наприклад, склянка соку – це приблизно три апельсини. Але чи не часто ми їмо по три апельсини за раз. А якщо говорити про сік, то випивши одну скланку, за хвилину-дві ми можемо повернутися за ще однією.

Зловживання соком додає багато калорій до денного раціону і призводить до стрибків рівня глюкози в крові. Споживання фруктів зменшує ризик зловживання", – пояснює провідний дослідник дієтології доктор Волтер Віллетт з Гарвардської школи громадської охорони здоров’я імені Чана, професор медицини в Гарвардській медичній школі в Бостоні.

Постійне підвищення рівня цукру в крові може призвести до резистентності до інсуліну, метаболічного синдрому, діабету, хвороб серця, ожиріння та інших хронічних захворювань, кажуть експерти.

Через занепокоєння щодо зростання рівня дитячого ожиріння та карієсу, Американська академія педіатрії радить батькам і опікунам повністю уникати соку для немовлят до одного року. Для дітей віком від 1 до 3 років кількість цього напою слід обмежити до 120 грамів на день, а у віці від 4 до 6 років – до 170 грамів.

"Насправді немає жодної користі для здоров’я у вживанні соку замість цілих овочів і фруктів, якщо дитина переносить звичайну їжу", – каже дитяча ендокринологиня і членкиня комітету з питань харчування Американської академії педіатрії Тамара Хеннон.

Відповідно до американських національних правил харчування, підліткам і дорослим рекомендовано випивати не більше 220 грамів 100% соку на день. При цьому його не слід розглядати як здоровий спосіб втамувати спрагу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: фруктовий сік, дитяче ожиріння


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Просте пісочне печиво «Арахісові палички» — рецепт

    Харчування | 14:00, 05.06.2026

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Окрошка з маринованими печерицями — рецепт

    Харчування | 13:00, 05.06.2026

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особ

    Чи необхідна в раціоні дитини риба?

    Дитяче харчування | 01:20, 04.06.2026

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особливо цінні омега-3 жирні кислоти, які мають позитивний вплив на мозок та зорову систему. Риба також

    У тісто для шоколадних оладок на кефірі або кислому молоці додамо столову ложку какао, а також соду, погашену оцтом, для пишності.

    Шоколадні оладки на кефірі — рецепт

    Харчування | 14:00, 03.06.2026

    У тісто для шоколадних оладок на кефірі або кислому молоці додамо столову ложку какао, а також соду, погашену оцтом, для пишності.

    Якщо не їсти весь день, в організмі запуститься поетапний процес переходу на внутрішні джерела енергії, який супроводжуватиметься зниженням рівня цукр

    Що буде, якщо не їсти весь день?

    Харчування | 08:30, 03.06.2026

    Якщо не їсти весь день, в організмі запуститься поетапний процес переходу на внутрішні джерела енергії, який супроводжуватиметься зниженням рівня цукру в крові, початком спалювання жиру та активацією клітинного очищення. Для здорової людини один день

    Простий у приготуванні десерт з бананом, кавою та молоком порадує навіть у літню спеку. Приготуйте та переконайтеся в цьому.

    Бананово-молочне желе

    Харчування | 14:00, 02.06.2026

    Простий у приготуванні десерт з бананом, кавою та молоком порадує навіть у літню спеку. Приготуйте та переконайтеся в цьому.

    Яблука надають природної солодкості та об’єму, а полуниця — легку ягідну кислинку і аромат. Після охолодження пюре збивається міксером, насичується по

    Повітряний десерт з яблук і полуниці — бюджетний фруктовий маршмелоу

    Харчування | 13:00, 02.06.2026

    Яблука надають природної солодкості та об’єму, а полуниця — легку ягідну кислинку і аромат. Після охолодження пюре збивається міксером, насичується повітрям і світлішає, перетворюючись на густу піну. Завдяки желатину маса стабілізується і після засти

    Коментарі до новини