Мамі на замітку: чи пов'язана тривожність з кавою?

Adoption
Date
  • 957 Переглядів
Експерти Інституту когнітивного моделювання розповідають про те, як вживання кофеїну впливає на зростання тривожності та чому еспресо не кращий напій під час війни.

6269_4.jpg (25. Kb)


Кофеїн є основним тригером тривоги, і хоч дослідження показують, що скорочення споживання кофеїну приносить користь людям із тривожними розладами, проте навіть одна чашка на день є серйозним тригером для тривоги.

Подумайте про кофеїн як про «підсилювач тривоги». Наприклад, якщо ваша тривожність знаходиться на рівні 5, то за кілька годин після вживання кофеїну вона, швидше за все, буде на рівні 8, який ввечері підвищиться до 10 або навіть більше.

Крім того, якщо ви погано спите вночі, ваша тривога буде ще вищою вранці. Але тоді ви, швидше за все, отримаєте свій ранковий кофеїновий фікс, що запустить той самий процес знову.

Учені провели дослідження, де розглядали вплив кофеїну на пацієнтів із генералізованим тривожним розладом (ГТР) у порівнянні зі здоровими суб’єктами, та виявили, що пацієнти з ГТР аномально чутливі до кофеїну.

Цей зв’язок між кофеїном і тривогою неочевидний, тому що ми тимчасово почуваємося добре після споживання, а тривожні наслідки відчуваємо лише через кілька годин.

Особливість кофеїну полягає у підвищеній мобільності. Молекула кофеїну настільки мала, що добирається до мозку всього за 20 хвилин, легко проходячи гематоенцефалічний бар`єр. Як тільки молекула виявляється в мозку, вона блокує поглинання аденозину — нейромедіатора, який сигналізує мозку про стан сонливості. Плюс кофеїн стимулює центральну нервову систему, трохи підвищує тиск.

Той факт, що кофеїн пов`язаний із панічними атаками, довів експеримент. Виявилося, 52% людей стикалися з панічними атаками або тривожністю після вживання кави й кофеїну. При цьому така ж реакція спостерігалася у 41% родичів першої черги. А до цього панічні атаки у людей ніколи не траплялися. В окремих випадках кофеїн викликав галюцинації. Це так працювало поєднання кофеїну і високого рівня стресу.

Кофеїн міститься не тільки в каві. Він також є в чорному та зеленому чаї, газованій воді, енергетичних напоях, тому, щоб виключити кофеїн, вам також потрібно виключити з раціону й ці напої.

До речі, відмова від кофеїну дає повноцінний синдром відміни. Він виявляється у головних болях, м`язових болях, втомі, апатії та депресії.

Тому якщо ви страждаєте від тривожних розладів і при цьому залежні від кави, варто скорочувати кількість поступово.

Якщо ви не готові назавжди відмовитися від кофеїну, то принаймні спробуйте виключити його з раціону на 60 днів і відстежте рівень своєї тривожності протягом цього періоду, щоб відзначати будь-які відмінності.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: тривожність, пити каву


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Вишнево-хлібна запіканка — рецепт домашнього десерту

    Харчування | 18:39, 10.06.2026

    У неї ніжна, насичена заварна основа, соковиті вишні зверху та золотиста хрустка скоринка — усе просто й дуже затишно.

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочни

    Шкода магазинних йогуртів для дітей

    Дитяче харчування | 06:30, 07.06.2026

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочний продукт на висококалорійний десерт. Регулярне вживання таких продуктів закладає неправильні харчов

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Просте пісочне печиво «Арахісові палички» — рецепт

    Харчування | 14:00, 05.06.2026

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Окрошка з маринованими печерицями — рецепт

    Харчування | 13:00, 05.06.2026

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Коментарі до новини