Вчені назвали дієту, яка покращує кількість і рухливість сперматозоїдів

Adoption
Date
  • 1965 Переглядів
Згідно з результатами рандомізованого дослідження, яке вимірювало стандартні параметри сперми та молекулярні зміни протягом 14-тижневого періоду, включення горіхів у звичайний раціон значно покращує якість і функцію сперми людини.

9711_8dcf747-nuts-big.jpg (56.33 Kb)




Дослідження проводилося на тлі загального зниження кількості та якості людської сперми, яке в промислово розвинутих країнах пояснюється «забрудненням навколишнього середовища, курінням і тенденціями до західного стилю харчування». У цьому дослідженні суб’єкти, рандомізовані до групи горіхів, мали значне покращення кількості сперматозоїдів, життєвої сили, рухливості та морфології (форми); вони узгоджувалися з покращеннями, виявленими в інших недавніх дослідженнях з дієтами, багатими на омега-3, антиоксиданти (наприклад, вітамін С і Е, селен і цинк) і фолієву кислоту. Горіхи — це їжа, яка містить багато цих поживних речовин та інших фітохімічних речовин.

Дослідження являло собою 14-тижневе рандомізоване клінічне випробування, у якому 119 здорових молодих чоловіків віком від 18 до 35 років були розподілені або на звичайну західну дієту з додаванням 60 грамів мигдалю, фундука та волоських горіхів на день, або на звичайну західну дієту без горіхів. У своєму аналізі дослідження реєструвало не лише параметри сперми (згідно з контрольними показниками ВООЗ), але й зміни в кількох молекулярних факторах, включаючи фрагментацію ДНК сперматозоїдів. Зразки сперми та крові аналізували на початковому рівні та після 14 тижнів втручання.

Результати спочатку виявили значно вищі рівні сперматозоїдів, життєздатності, рухливості та морфології у чоловіків, рандомізованих на дієту 60 г горіхів на день, ніж у тих, хто дотримується своєї звичайної дієти без горіхів. У першій групі покращилася кількість сперматозоїдів приблизно на 16%, життєздатність сперми на 4%, рухливість сперматозоїдів на 6% і морфологія на 1%. Всі ці чотири параметри пов’язані з чоловічою фертильністю. Крім того, суб’єкти в групі горіхів також продемонстрували значне зниження рівня фрагментації ДНК сперматозоїдів, параметра, тісно пов’язаного з чоловічим безпліддям. Дійсно, саме цією зміною рівня фрагментації ДНК у сперматозоїдах дослідники пояснили, принаймні частково, покращення кількості, рухливості та морфології сперматозоїдів.

То чи варто чоловікам, які сподіваються зачати дитину — природним шляхом або за допомогою ЕКО — додавати горіхи до свого щоденного раціону? «Ми поки що не можемо це сказати, — сказав Альберт Салас-Уетос з відділу харчування людини Університету Ровіра і Вірджил в Реусі, Іспанія — спираючись виключно на результати цього дослідження. Але в літературі накопичується доказ того, що зміни здорового способу життя, такі як дотримання режиму здорового харчування, можуть допомогти зачаттю — і звичайно, горіхи є ключовим компонентом середземноморської здорової дієти».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: Вчені, дієта, покращує кількість і рухливість сперматозоїдів, сперма, сперматозоїд, тато, чоловік


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочни

    Шкода магазинних йогуртів для дітей

    Дитяче харчування | 06:30, 07.06.2026

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочний продукт на висококалорійний десерт. Регулярне вживання таких продуктів закладає неправильні харчов

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Просте пісочне печиво «Арахісові палички» — рецепт

    Харчування | 14:00, 05.06.2026

    Використовуємо горіхи, ледь обсмажені на сухій сковороді. З кількості тіста за рецептом буде 10-12 штук пісочного печива «Арахісові палички».

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Окрошка з маринованими печерицями — рецепт

    Харчування | 13:00, 05.06.2026

    Готуємо на темному або світлому квасі. Для окрошки грибника підійдуть мариновані печериці або опеньки.

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особ

    Чи необхідна в раціоні дитини риба?

    Дитяче харчування | 01:20, 04.06.2026

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особливо цінні омега-3 жирні кислоти, які мають позитивний вплив на мозок та зорову систему. Риба також

    У тісто для шоколадних оладок на кефірі або кислому молоці додамо столову ложку какао, а також соду, погашену оцтом, для пишності.

    Шоколадні оладки на кефірі — рецепт

    Харчування | 14:00, 03.06.2026

    У тісто для шоколадних оладок на кефірі або кислому молоці додамо столову ложку какао, а також соду, погашену оцтом, для пишності.

    Коментарі до новини