Як матеріальний статок сімей впливає на рівень гормонів у дитини?

Adoption
Date
  • 1039 Переглядів
Фахівці з Університету Суонсі разом з колегами з Австрії та Ямайки, провели дослідження, як матеріальний статок сімей впливає на рівень гормонів дітей. Свої висновки експерти засновували на зв'язку між співвідношенням довжин вказівного та безіменного пальців - гіпотезою «пальцевого індексу».

3703_1.jpg (26.21 Kb)

У ньому записано, що в разі, якщо вказівний палець довший безіменного, в організмі дитини під час виношування було більше естрогену. В іншому випадку - тестостерону. Відповідно, як правило, у чоловіків безіменний палець довший вказівного, у жінок - навпаки, пише Phys.org.

Достовірність цієї гіпотези перевірялася в більш ніж 1000 досліджень, і так і не була доведена, але команда вчених співвіднесла рівень статевих гормонів з доходом батьків.

"Вчені перевірили припущення про еволюційний вплив матері на потомство: в сім'ях з більш високим доходом сини користуються підвищеним репродуктивним успіхом в порівнянні з дочками. А в бідних сім'ях, навпаки, дочки мають більший репродуктивний успіх", - йдеться у висновках вчених.

Уточнюється, що в ході дослідження були зібрані дані більше 250 000 чоловік з 200 з гаком країн, яких попросили точно виміряти свої вказівні і безіменні пальці, а також вказати рівень доходу. Результати показали, що діти батьків з доходом вище середнього мають підвищений рівень тестостерону і низький естроген. У сім'ях з доходом нижче середнього ситуація зворотна - у плода вище естроген. Цей ефект поширювався на дітей як чоловічого, так і жіночої статі.

"Наші результати показують, що матері з високим доходом виділяють високий рівень тестостерону в порівнянні з естрогеном на ранніх термінах вагітності, тим самим маскулінізіруя дітей чоловічої і жіночої статі. І навпаки, жінки з низьким доходом можуть виробляти низькі рівні тестостерону, що фемінізується дітей чоловічої і жіночої статі", - пояснив професор Джон Меннінг, керівник дослідження.

На його думку, це еволюційний механізм, що самі матері не усвідомлюють і вже тим більше не можуть контролювати. Його мета - забезпечити потомству якомога більші шанси на розмноження.

З точки зору еволюції переваги підвищеного тестостерону у хлопчиків із забезпечених сімей переважують недоліки занадто високою маскулінності для дівчаток.

Також для незабезпечених сімей - переваги більш фемінізованих дівчаток перевищують недоліки зайвої жіночності для хлопчиків. Це відповідає гіпотезі Тріверса - Уілларда в еволюційній біології.

"Якщо це дійсно так, то цим механізмом можна пояснити повторювану з покоління в покоління схильність чоловіків з малозабезпечених сімей до серцевих нападів, інсульту і гіпертонії", - роблять висновки вчені.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: рівень статевих гормонів у дитини


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання,

    Проста, але корисна каша на сніданок

    Здоров'я | 08:42, 10.08.2026

    Одним з максимально корисних і простих ранкових страв є вівсяна каша. Завдяки універсальності вівсянки можна навіть посилити користь від її вживання, додавши різні продукти або спеції.

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варт

    Дієтологи розповіли, чи корисно їсти консервовані огірки

    Здоров'я | 10:26, 09.08.2026

    Іноді виникає питання, що краще вживати в їжу: свіжі чи мариновані продукти? Дієтологи розповіли про користь солоних огірків та пояснили, чому не варто купувати їх у магазині.

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями

    Лікар назвав користь чорносливу для жінок

    Здоров'я | 09:44, 06.08.2026

    Багато людей віддають перевагу свіжим фруктам, а не їх сухим аналогам, вважаючи, що ті не володіють поживними і корисними для організму властивостями - і дарма. Сухофрукти - не просто смачні ласощі, але ще і джерело корисних вітамінів і мікроелементі

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Нічні перекуси під серіал. Дослідники кажуть, що час прийому їжі важливіший за калорії

    Здоров'я | 01:41, 03.08.2026

    Якщо ви з тих, для кого справжнє життя починається після заходу сонця, а будильник щоранку звучить як особиста образа, — цей матеріал для вас.

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили в

    Жінки Пд.Кореї можуть стати першими у світі тривалість життя яких перевищить 90 років

    Здоров'я | 12:15, 31.07.2026

    Жінки Південної Кореї можуть стати першими у світі, чия середня очікувана тривалість життя при народженні перевищить 90 років. Такий прогноз зробили вчені, які проаналізували десятки моделей смертності у розвинених країнах.

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують я

    Скільки яєць безпечно їсти для здоров’я

    Здоров'я | 00:59, 31.07.2026

    Яйця тривалий час залишаються суперечливим продуктом у раціоні: їх то вважають шкідливими для серця через високий вміст холестерину, то рекомендують як цінне джерело білка. Водночас питання про те, скільки яєць можна споживати без ризику для здоров’я

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Шість напоїв, які не варто давати дітям

    Здоров'я | 08:52, 30.07.2026

    Що саме не радять вживати дітям і чому, Gazeta.ua розповів нутриціолог Василь Лук’янов.

    Коментарі до новини