Чим пояснюється схильність чоловіків до ожиріння?

Adoption
Date
  • 1318 Переглядів
Дослідники з Мельбурна виявили важливі відмінності між чоловічою та жіночою імунною системою, які можуть пояснити, чому чоловіки більш сприйнятливі до ожиріння та пов’язаних із метаболізмом захворювань, таких як хвороби серця, інсульт та діабет.

6415_pasted_image_0.png (268.71 Kb)

Давно відомо, що у чоловіків частіше, ніж у жінок, розвивається нездорове ожиріння та пов’язані з ним метаболічні захворювання, тоді як жінки більш схильні до певних аутоімунних захворювань, таких як артрит. Ці висновки свідчать про те, що імунні системи чоловіків і жінок відрізняються, але досі вчені не були впевнені, як.

Досліджуючи чоловічу та жіночу жирову тканину, яку зазвичай називають жиром тіла, команда з Інституту Доерті та Інституту Уолтера та Елізи Хол виявила разючі відмінності в кількості та функції популяції імунних клітин, які називаються регуляторними Т-клітинами, або Treg-клітинами, між самцями та самками мишей.

Treg-клітини відіграють центральну роль в організмі, пригнічуючи запалення, аутоімунітет і підтримуючи здоров’я багатьох тканин, включаючи жирову тканину.

Важливо відзначити, що жирова тканина є не тільки накопичувачем енергії, але й ендокринним органом, який відіграє вирішальну роль у регуляції обміну речовин, апетиту та запалення. Він також виробляє ряд різних гормонів.

Команда вчених систематично досліджувала кожен тип клітин у жировій тканині та виявила новий тип стромальних або сполучних клітин, які спілкуються з клітинами Treg і зустрічаються лише у чоловіків. Ці стромальні клітини визначають, скільки клітин Treg може бути залучено до жирової тканини та як вони активуються.

Доктор Мельбурнського університету Аджиткумар Васантакумар, докторант Інституту Догерті та перший автор дослідження, сказав, що виявлення цих відмінностей між чоловічими та жіночими клітинами Treg стало надзвичайним проривом, оскільки раніше вчені не могли зрозуміти відмінності між чоловічою та жіночою імунними системами.

«Ми не тільки виявили драматичні відмінності в клітинах Treg, ми також виявили тип стромальних клітин, які безпосередньо реагують на чоловічий статевий гормон, тестостерон, і тому є специфічними для чоловіків», — сказав доктор Васантакумар. — «Ця стромальна клітина виробляє сигнальну молекулу IL-33, від якої залежать клітини Treg. Отже, у вас є абсолютно новий ланцюг подій, який регулюється залежно від статі».

У зв’язку з безпрецедентним зростанням ожиріння та метаболічних захворювань у всьому світі, професор Мельбурнського університету Аксель Калліс, старший автор і керівник лабораторії в Інституті Доерті, сказав, що результати є важливими при розгляді нових терапевтичних підходів до цієї глобальної проблеми. «Довгий час чоловіча фізіологія та чоловіча імунна система вважалися «нормою» в дослідженнях і клінічних дослідженнях. Наша робота показує, що між статями існують важливі відмінності. Це означає, що стратегії лікування ряду захворювань, можливо, доведеться відрізнятися між чоловіками та жінками».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: Чим пояснюється, схильність чоловіків до ожиріння, відмінності, клітини, ожиріння, захворювання, клітина, чоловік, тато, вчені, дослідження, чоловіче здоров’я, метаболізм, гени


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Обійми після сексу підвищують рівень окситоцину більше, ніж сам інтим

    Секс | 19:30, 09.06.2026

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Пари, що тримаються за руки, мають нижчий рівень тривоги, навіть після 20 років шлюбу

    Сімейні справи | 08:30, 09.06.2026

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте

    Прибирання може впливати на легені так само, як куріння

    Сімейні справи | 07:30, 09.06.2026

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте використання мийних засобів, особливо у вигляді спреїв, пов’язане зі швидшим зниженням функції леген

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Коментарі до новини