Струс мозку у жінок може знизити здатність завагітніти

Adoption
Date
  • 1582 Переглядів
Легкі черепно-мозкові травми (струс) можуть надавати довгостроковий вплив на здоров'я жінок. Тепер вчені вперше оцінили можливий вплив струсів мозку на репродуктивне здоров'я.

3842_6.jpg (24.76 Kb)


Автори включили в дослідження 102 жінки після струсу мозку і 143 жінки, які перенесли травми кінцівок. Учасницям було по 18 – 45 років.

Жінки, які перенесли струс мозку, протягом наступних двох років вагітніли на 76% рідше, ніж їхні однолітки після інших травм. У своїх розрахунках вчені врахували історію гінекологічних хвороб, які могли перешкоджати зачаттю, прийом протизаплідних таблеток і ряд інших чинників.

Не виключено, що виявлена ​​різниця між групами не пов'язана з наслідками травми. Вчені не враховували, хто з учасниць дослідження планував завести дитину. Однак автори дослідження вважають, що в отриманих ними результатів є фізіологічне пояснення.

"Ми не здивовані результатами. Ми знаємо, що струс мозку впливає на менструацію і може викликати сексуальну дисфункцію у деяких жінок. Можна очікувати, що це здатне впливати на частоту вагітностей", – зазначили науковці.

Вони не виключають і те, що на ймовірності вагітності могли впливати психологічні наслідки струсу, наприклад, депресія.

Відомо, що у жінок після ЧМТ в порівнянні з жінками, у яких їх не було:

- частіше зустрічаються порушення менструального циклу (нерегулярні місячні, їх відсутність);
- зазвичай менше дітей;
- набагато більше проблем із зачаттям;
- частіше розвиваються ускладнення при пологах;
- нижча оцінка стану власного здоров'я.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: струс мозку, жіноче здоров'я, як завагітніти, вагітність


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Обійми після сексу підвищують рівень окситоцину більше, ніж сам інтим

    Секс | 19:30, 09.06.2026

    Важливий не лише сам акт, а й те, що відбувається далі.

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Пари, що тримаються за руки, мають нижчий рівень тривоги, навіть після 20 років шлюбу

    Сімейні справи | 08:30, 09.06.2026

    Університет Вірджинії підтвердив: рука коханої людини знижує активність зони страху в мозку.

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте

    Прибирання може впливати на легені так само, як куріння

    Сімейні справи | 07:30, 09.06.2026

    Велике 20-річне дослідження, опубліковане в American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine (команда Øistein Svanes), показало: часте використання мийних засобів, особливо у вигляді спреїв, пов’язане зі швидшим зниженням функції леген

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FG

    Вживання алкоголю жорстко впливає на ваші харчові звички та смак їжі

    Харчування | 06:30, 09.06.2026

    Не дивно, що після кількох келихів ви починаєте тягтися до зрадливої ​​пачки чіпсиків — у цьому винні гормони. Алкоголь підвищує рівень FGF21 – гормону, який посилює потяг до солоного та знижує потяг до солодкого.

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтри

    Що їсти, щоб худнути без зусиль?

    Дієта для мами | 08:30, 08.06.2026

    Для схуднення без виснажливих дієт і жорстких обмежень необхідно обирати продукти з високою нутрієнтною щільністю, які дають тривале насичення, підтримують стабільний рівень цукру в крові та прискорюють метаболізм. Схуднення «без зусиль» базується на

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно в

    Що буде з організмом дитини, якщо вона спатиме менше 8 годин?

    Дитина | 07:30, 08.06.2026

    Нестача сну (менше 8 годин на добу) є критичною для дитячого організму, оскільки норма сну для дітей і підлітків становить від 9 до 11 годин залежно від віку. Якщо дитина регулярно спить менше 8 годин, це порушує роботу майже всіх систем організму та

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Коментарі до новини