Як веганська дієта впливає на дитячий організм?

Adoption
Date
  • 697 Переглядів
Рослинне харчування суттєво змінює обмін речовин та призводить до зниження рівня вітамінів А та D.

9308_7.jpg (36.47 Kb)

Віганство стало дуже популярним і в сім'ях, де батьки дотримуються такого типу харчування, продуктів тваринного походження зазвичай не їдять і діти.

Щоб розібратися, як веганська дієта впливає на організм дитини, вчені з університету Хельсінкі залучили до участі в дослідженні 40 фінських дітей, середній вік яких становив три з половиною роки. Серед них були вегани, вегетаріанці та м'ясоїди. Дослідники проаналізували їх харчування, а також рівні біомаркерів обміну речовин (метаболізму) та концентрацію різних мікроелементів у крові.

Виявилося, що у дітей-веганів рівень вітаміну D значно нижчий, ніж у їхніх однолітків, які не сидять на спеціальній дієті. І це при тому, що всі діти-вегани регулярно отримували добавки з вітаміном D, а аналізи крові були взяті наприкінці літа.

Крім того, на подив вчених, у веганів виявився знижений рівень вітаміну А, а також спостерігався суттєвий дефіцит докозагексаєнової кислоти - однієї з омега-3 жирних кислот, якими багата морська риба. Ця кислота, як і вітамін А, відіграє ключову роль у розвитку зору, тому таке поєднання змушує турбуватися про здоров'я візуальної функції дітей-веганів, відзначають дослідники.

Загалом з'ясувалося, що відсутність продуктів тваринного походження у харчуванні докорінно змінює обмін речовин у дітей, показники метаболізму у них різко відрізняються від тих, що спостерігаються у ровесників, які не сидять на рослинній дієті.

Наприклад, у веганів інші, ніж у м'ясоїдів показники біосинтезу жовчної кислоти та фосфоліпідного балансу. Крім того, у них в крові знижено рівні обох типів холестерину, а також найважливіших амінокислот, але дуже високий рівень фолатів (похідних фолієвої кислоти, на яку багаті, наприклад, зелені листові овочі).

Дослідники зазначають, що дітям-веганам, крім добавок з вітамінами D і B12, а також з йодом, необхідно додатково приймати вітамін А, або їсти більше продуктів, що його містять.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:


    Теги: веганська дієта, здоров'я, дитина, дитячий організм


    Система Orphus

    Цікаво також:


    Новини по темі

    Дозволити дитині їсти самостійно з перших днів прикорму — це інвестиція у здоровий харчовий інтерес без примусу та блендерів.

    Перший прикорм: чому педіатри все частіше обирають самоприкорм (BLW) замість пюре?

    Дитяче харчування | 00:30, 28.06.2026

    Дозволити дитині їсти самостійно з перших днів прикорму — це інвестиція у здоровий харчовий інтерес без примусу та блендерів.

    Організм дитини складається з води на більший відсоток, ніж організм дорослого, а процеси метаболізму у дітей протікають значно швидше. Через це діти

    Дитяча дегідратація: чому вода важливіша за соки, і як розпізнати приховану спрагу?

    Дитяче харчування | 08:30, 26.06.2026

    Організм дитини складається з води на більший відсоток, ніж організм дорослого, а процеси метаболізму у дітей протікають значно швидше. Через це діти набагато вразливіші до зневоднення. Проблема ускладнюється тим, що почуття спраги у дітей виникає то

    Раптова відмова дитини від м'ясних страв часто лякає батьків ризиком розвитку анемії та затримки росту.

    Чому дитина відмовляється від м'яса: дефіцит заліза та альтернативні джерела білка

    Дитяче харчування | 06:30, 13.06.2026

    Раптова відмова дитини від м'ясних страв часто лякає батьків ризиком розвитку анемії та затримки росту.

    Звичка перекушувати солодощами чи чипсами веде до проблем із травленням, карієсу та зайвої ваги у дітей.

    Корисні перекуси замість цукерок: формуємо здорові звички дитини

    Дитяче харчування | 06:30, 12.06.2026

    Звичка перекушувати солодощами чи чипсами веде до проблем із травленням, карієсу та зайвої ваги у дітей.

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а

    Як давати дитині солодощі, щоб це не шкодило її здоров'ю?

    Дитяче харчування | 06:30, 08.06.2026

    За рекомендаціями ⁠Міністерства охорони здоров'я України (МОЗ) та ВООЗ, дітям до 3 років краще взагалі не давати продуктів із доданим цукром, а після 3 років його кількість не повинна перевищувати 25 грамів на добу (близько 5 чайних ложок).

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочни

    Шкода магазинних йогуртів для дітей

    Дитяче харчування | 06:30, 07.06.2026

    Головна шкода більшості магазинних йогуртів для дітей полягає у прихованому надлишку цукру та хімічних добавок, які перетворюють корисний кисломолочний продукт на висококалорійний десерт. Регулярне вживання таких продуктів закладає неправильні харчов

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особ

    Чи необхідна в раціоні дитини риба?

    Дитяче харчування | 01:20, 04.06.2026

    Риба є неймовірним джерелом поживних речовин для малюка. Вона багата на вітаміни та мікроелементи, які сприяють його здоровому росту та розвитку. Особливо цінні омега-3 жирні кислоти, які мають позитивний вплив на мозок та зорову систему. Риба також

    Коментарі до новини